Lydnad och bränder

I går var som en händelserik dag.kanske inte just bara för mig... utan allmänt.
Vi börjar med det roliga, Zoo och Wendie fick sitt 3:e 1:a pris och därmed sitt LP. GRATTIS! Efter det blev även Wendie äntligen zoo´s hund! KUL! GRATTIS även till Linda och Nellie till 3:e priset. Jag och Elza bangade då jag tycker att vi behöver träna mera. Här hemma har vi vårstädat gården lite... Fast det är mycket kvar ännu =( ja ja
Och så till det mindre roliga.. Jag och zoo stod ute på bron och upptäckte att det rök väldigt mycket efter vägen från grannarnas gård. Gick ut på vägen för att se om det kanske bara eldade nå och såg stora lågor upp för deras bro. så vi sprang dit. Zoo började släcka elden medans jag meddelade Ida och Gunnar. Det gick bra vi fick släckt elden, fast det hade hunnit börja brinna lite i bron... Tur att vi upptäckte det i tid!!!!  Och att det inte var senare på kvällen så alla hade gått och lagt sig.. Allt startade i en askkopp, med hjälp av lite kartonger under bron... Så SLÄCK ciggen ordentligt gott folk!!!
Årets goda gärning!

ja ja... vi hörs

Kommentarer
Postat av: Ida

Som sagt: STORT TACK, kan ju tillägga att man aldrig ska skjuta upp "vårstädning" till en annan dag.

Kommer att vara väldigt noga med det framöver.



Ida

2009-04-28 @ 09:27:20
URL: http://arctickelpie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0