socialträning

I tisdags var jag och zoo på en promenad till bränna(samhället). Hon tog Elza och jag Nima, båda flickorna uppförde sig jätte fint! så duktiga! kom på att det var första gången Nima gick över bron och det gick jätte bra. Lite läskigt när bilarna körde så nära. men då var hon snabb på att söka kontakt. Duktig tjej! Hon är så lätt att ha att göra med. ett litet nej som korrigering och hon lysnar igen! Elza var en annan femma. än mindre tessan, kommer så väl ihåg första gången vi gick över bränna bron. varje gång en bil passerade la hon sig ner och väntade tills den var förbi. det tog nog 10 ggr över bron fram och tillbaka från liggande till sittande tills hon till slut gick över. folkmöterna gick jätte bra, då hon insett att man inte får hälsa/pussa på alla man möter och ser.
ha ha. idag har vi varit på en liten skoter tripp och fikat bulla och varm chocklad! mums! Nima har blivit ganska duktig på att åka skoter. är lite läskigt i början. och Elza är inte lika mycket till att valla skotern heller..

Har nyss varit och fotat Helena och Balto till Petras projekt under hennes allmänlydnadsinstruktörs utbildning. De är så duktiga!
ja ja.. ska vänta på Petra som skulle komma glo på bilderna. sen ska jag och tjejerna ta en promenad.


jag och Elza våren-08? tror jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0