Spårning

Idag har jag varit med Petra och Camilla och spårat.
La ett ca 1 km spår åt Elza med 5 pinnar och slut. Spårade lite si sådär i början, missade de två första pinnarna och fick med sig 3 + slut. Spårade jätte fint i slutet.

La åt Nima ett ca 50 meters spår med en leksak i slutet. Hon såg på när jag gick in i skogen, Då var hon väldigt intresserad vad fan jag gjort i skogen. Hade bara ett koppel på henne så jag bromsade och styrde henne lite väl mycket kände jag, då jag inte hann med. Hon spårade på ganska bra fast högt och körde över slutet. Så fick uppmärksamma henne på det.
La sen ett till, lika långt och hade då lina. Fick bromsa henne mycket körde där också över slutet som var en burk med frolic. Ska ta och träna på att bara plocka pinnar till att börja med. Kul hade hon och spårade mig ända ut på vägen igen och till bilen... Duktig liten hyena! Ha ha... Gick hyfsat för att vara första gången hon fattade att det var ett spår man skulle följa. Så till nästa gång går det bättre och till dess ska vi ha övat på pinnar!

=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0