Utställning i Jokkmokk 13/2-2010

Här är man flitig på att uppdatera.. ska bli ändring på det.... ska även göra om hemsidan..

Utställningen i jokkmokk gick väl som väntat..

2:a med kritiken:
En tik i utveckling, feminint huvud med bra propotioner. välburna öron, bra över linje och kropp propotioner, (vet inte riktigt vad det står här ev.) fanande/tanande benstomme. för dagen ej i päls, rör sig lätt och elegant, behöver totalt sett få mera kraft.

Förutom det så sa hon att detta är ju en tunn tik i utveckling men det passar henne, hon är helt propotionerlig, allt passar henne. Det är bättre att de tar tid på sig att breddas. Du ska se att efter 2års ålder kommer hon bli jätte fin!
Så jag är jätte nöjd!

Det var en bra social tränings dag, då vi sett mycke hundar och hästar utan att hon haft Elza där som stöd! Hon behöver mer egen tid på sig för att utveckla sin personlighet tror ja.. det blir lätt att hon hakar på andra..

Kul hade vi iaf!

Hela bilresan hem (ca 3h) har jag och Petra suttit och vråla ikapp slager låtar och Abba! =) Vackert!

Ha ha! Det måste vi göra om!


jag och Nima väntar på att få gå in i ringen.


Idag har jag efter "skolan" varit till lappberget med Nima och åkt 4,5km. åkte 1,5km tre varv.. eftersom jag då slipper de värsta backarna.. sista varvet gick lite segt.. tror lill damen började bli trött! =)
När jag kom hem tog jag med mig Elza och lämnade Nima hemma. Så har vi varit och gått på isen och små tränat lite i en timme..

ja ja.. nu ska jag gå och gosa med min lill gosse innan han ska gå och sova!

Ha det bra!

//Mia

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var ju jättebra kritik! Troll är också tunn men mamma Ammi var inte heller "hund" förens uppåt tre-fyra år.

Nu börjar det bli dags för röntgen av höfter och armbågar. Jag ska möta upp alla tre bröderna i Upplands Väsby och få det gjort samtidigt men jag antar att det blir lite långt att åka för din del ;o)

Kram /Nina

2010-02-17 @ 08:33:21
URL: http://www.fätorpet.nu
Postat av: Sanna

Jag skulle tro att det står, "passade" benstomme. Inte lätt att tyda kritikerna alla gånger, en hel vetenskap bara det.

2010-04-27 @ 12:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0